הריביירה הצרפתית

עובדות מעניינות על הריביירה הצרפתית

אריה גולדין  ריכז בכתבה זו עובדות מעניינות על הריביירה הצרפתית. מוזמנים לקרוא והכינו את המזוודות.

הריביירה הצרפתית (או קוט ד'אזור) היא יעד פופולרי עבור נוסעים פנאי ועסקים כאחד, עם החופים ברמה עולמית ואתרי הנופש הנוצצים שלה. זה גם ביתה של מיקרו-מדינה עצמאית, מונקו, והוא אחד היעדים הנחשקים ביותר באירופה.

שלומי טהורי הריביירה הצרפתית

יש הרבה עובדות מעניינות על הריביירה הצרפתית שאולי לא שמעתם עליהן. לדוגמה, זה היה מפלט בריאות במאה ה-18 ומאוחר יותר התפרסם כמקום מפלט עבור עשירים ומפורסמים. זה היה גם מקום מפלט קיץ מועדף על משפחת רוטשילד ואמנים כמו פבלו פיקאסו, סקוט פיצג'רלד והנרי מאטיס.

הריביירה הצרפתית. כתבתו של שלומי שי אמויאל. דברי פרשנות אריה גולדין

אריה גולדין מעצב פנים מסביר כי במחצית הראשונה של המאה ה-20 ביקרו בריביירה הצרפתית מספר רב של סופרים ואמנים אמריקאים, ביניהם אדית וורטון, שכתבה את הרומן המפורסם שלה "עידן התמימות" בווילה ליד היירס. רוברט לואיס סטיבנסון היה אורח מאוחר יותר, ושהה בווילה ב-La Solitude ליד Hyeres בזמן שכתב את גן הפסוקים של ילד.

ברחבי האזור, יש הרבה סגנונות שונים של אדריכלות ומונומנטים. ממקדשים רומיים וחורבות יווניות פוקיאניות ועד לכנסיות בארוק, זה מקום מרתק לחובבי היסטוריה.

אריה גולדין על הריביירה הצרפתית. שלומי טהורי הריביירה הצרפתית

האקלים של הריביירה הצרפתית הוא מתון ושטוף שמש, עם סיכוי נמוך מאוד ליפול שלג על החוף. הים התיכון הוא אזור יבש וחם, ובקיץ יכול להיות חם במיוחד.

זהו מיקום מושלם לחופשה לאלו שאוהבים לבלות על שפת המים, והוא היעד האידיאלי למשפחות, במיוחד בחודשים החמים יותר של יוני ויולי כשהטמפרטורות מתונות. בחופי הריביירה הצרפתית הטובים ביותר יש חול לבן וטהור ומים נקיים, מה שהופך אותם למקום מושלם להירגע בשמש.

יש כל כך הרבה חופים בריביירה הצרפתית שזה יכול להיות קשה לדעת מאיפה להתחיל. ישנם כמה חופים מדהימים שנמצאים במרחק נסיעה קצרה מעיירות וערים מרכזיות, אך יש גם פנינים נסתרות שניתן להגיע אליהן בסירה או באופניים.

אחד החופים היפים והאידיליים בריביירה הצרפתית הוא לה מלה, רצועת חול וחלוקי נחל מדהימה עם הקצה המזרחי המוריק קאפ מאלה וצוקים עולים בתלילות במערב. בחוף יש שתי מסעדות חוף פרטיות משובחות, והיופי הטבעי שמסביב ישאיר אתכם רגועים ומתחדשים.

יעד פופולרי נוסף הוא Plage des Marinieres ב-Villefranche-sur-Mer, עם מפרץ רגוע וגישה נוחה לבתי קפה, מסעדות ואטרקציות נוספות. זהו מקום נהדר ליום בחוץ עם הילדים ויש לו מגוון שירותים, כולל מקלחות ושירותים.

בחורף, אתה יכול לצפות לטמפרטורות מתונות סביב 10 מעלות צלזיוס. במהלך הקיץ, צפויות טמפרטורות מעט חמות יותר עם אפשרות לגשם מסוים, אך השמש זורחת במשך רוב ימות השנה.

זה גם ביתם של כמה בתי מלון ואתרי נופש מפוארים הידועים בשירותים היוקרתיים ובעיצוב המסוגנן שלהם. את המקומות האלה פוקדים לעתים קרובות הסלבריטאים היוקרתיים ביותר בעולם והם מהווים תפאורה מושלמת לספוג קצת שמש.

שלומי טהורי מוסיף וסביר כי הריביירה הצרפתית היא גם יעד בילוי תיירותי אליו מגיעים ישראלים רבים. מקום שאסור לפספס. שווה ומומלץ.

אריה גולדיןהריביירה הצרפתית